Tematyka: agresja a koleżeństwo, profilaktyka uzależnień- pierwszy możliwy kontakt z używkami, właściwe korzystanie z Internetu, zdrowy styl życia, zdrowe odżywianie, palenie papierosów,
budowa pozytywnych relacji wśród dzieci w oparciu o system wartości
I. WARSZTAT JAK KORZYSTAĆ Z INTERNETU
Świat wirtualnej rzeczywistości niejednokrotnie przesłania dzieciom rzeczywiste, realne problemy i zastępuje normalne kontakty, przyjaźnie, pasje, naukę czy różnorodne formy spędzania wolnego czasu. W pierwszej scenie naszego spektaklu opowiadamy z życia wziętą szkolną historię: Jaś spóźnia się na lekcję polskiego, jest zaspany, bolą go oczy. Okazuje się, że nasz bohater trawił czas na Internet i gry komputerowe i wiele czasu upłynęło zanim zrozumiał w końcu – z pomocą nauczyciela – że w Internecie niekoniecznie uczymy się tego, co jest nam potrzebne w szkole i w życiu. Zrozumieniu, że Internet może być niebezpieczny służy też kolejna scena, w której mówimy o kontaktach z nieznajomymi i o tym jak naganne jest publikowaniu wyzwisk, obraźliwych zdjęć w Internecie, nagrywanie potajemnie filmów telefonami komórkowymi. Warsztat ilustrowany muzycznie, z piękną scenografią i kostiumami. Końcowym akordem jest konkurs pt. „Internet- kopalnia wiedzy czy śmietnik?”
oraz bardzo rozrywkowy konkurs muzyczny, w którym pytamy dzieci o gatunki muzyczne, znane osoby i dźwięki płynące z Internetu.
Podsumowaniem będzie konkurs urządzony przez Sportowca -Karatekę i dotyczący właściwego korzystania z Internetu.
II. WARSZTAT SIEDEM LEGEND KRAKOWA
Nasza opowieść rozpoczyna się odnalezieniem Starego Młynka, który był zakopany przy ul. Szewskiej w Krakowie.
Uruchomienie czyli zakręcenie młynkiem daje początek niesamowitym historiom, które tworzą Siedem Legend Krakowa:
o Smoku Wawelskim, o Panu Twardowskim- największym krakowskim magu, o Lajkoniku i Flisaku oraz o Zaczarowanych Gołębiach.
W tej historii pojawią się też legendy o Dwóch Wieżach i Hejnale,
o Krzysztoforach oraz o diable i kogucie w jednym bucie. Wszystko to jest opowiedziane w barwny i radosny sposób przy aktywnym udziale najmłodszej publiczności. Warsztat realizuje zasadę „bawiąc uczyć”.
III. WARSZTAT WYLICZANKI PANA MOLA
Program sięga do klasyki poezji dziecięcej i na podstawie wybranych scen ze znanych i lubianych przez dzieci wierszy: „Samochwała”, „Skarżypyta”, „Jaś Pytalski”, „Stefek Burczymucha”, „Na tapczanie siedzi leń”, „Tańcowały dwa Michały” – realizuje zasadę „bawiąc uczyć”. Teksty te znakomicie ilustrują ludzkie charaktery, mentalność i osobowość; pokazują czym jest koleżeństwo, przyjaźń, pracowitość a czym nuda, złośliwości i lenistwo. Aktorzy- Pan Mol i Pan Poeta wspólnie z dziećmi przygotują fragment tekstu „Rzepki” a potem przypomną sobie wyliczanki podwórkowe (Pan Sobieski miał trzy pieski…itp.) i zabawy ( gra w klasy, w grzyba, w gumę, skakanka i hula hop) które mogą być doskonałą alternatywą dla spędzania czasu przy grach komputerowych lub oglądaniu telewizji. Dzieci wspólnie z aktorami spróbują swych sił w jednej z podwórkowych gier a potem dokończą znane wierszyki, które przypadkowo zjadł Pan Mol Książkowy.
IV. WARSZTAT WEHIKUŁ CZASU
Proponujemy państwu zrealizowane z rozmachem przedstawienie teatralne z elementami warsztatowymi opowiadające o przygodach dwójki dzieci spędzających czas na zabawach i psotach.
Pewnego dnia nasi bohaterowie postanawiają wyruszyć w podróż i przeżyć wielką przygodę. Aby zrealizować ten plan muszą wybudować rakietę i narysować plan podróży; w tych zamierzeniach aktywnie będą pomagać im mali widzowie. W czasie podróży nasi bohaterowie wspólnie z dziećmi spotkają wiele niezwykłych postaci, rozwiążą zagadki związane z tajemniczą mapą oraz zmierzą się z czarodziejskim labiryntem.
V. DZIECIAKI I BEZPECZNY INTERNET
Świat wirtualnej rzeczywistości niejednokrotnie przesłania dzieciom rzeczywiste, realne problemy i zastępuje normalne kontakty, przyjaźnie, pasje, naukę czy różnorodne formy spędzania wolnego czasu.
W pierwszej scenie naszego warsztatu opowiadamy z życia wziętą szkolną historię: która służy zrozumieniu, że Internet może być niebezpieczny dla zdrowia i pamięci a gry komputerowe niczego nie uczą W kolejnej scenie, mówimy o kontaktach z nieznajomymi i o tym jak naganne jest publikowaniu wyzwisk, obraźliwych zdjęć w Internecie, nagrywanie potajemnie filmów telefonami komórkowymi.
Program pokazuje zdrowy styl życia i jak bezpiecznie korzystać z Internetu i komputera.
VI. WARSZTAT NIEWIDZIALNA KSIĘŻNICZKA
Historia dziewczynki Klary mieszkającej w królestwie króla Gwoździka stała się kanwą naszego warsztatu z pięknym przesłaniem: „Zło musi doczekać się kary, a dobro zwyciężyć ! Bo dobro silniejsze jest zawsze niż wszelkie czary!”
Klara chce pomóc mamie – nadwornej lekarce, która utraciła pamięć. Dziewczynka- przy pomocy taty i Rybki – gadatliwego sługi astrologa Gradobusa- odnajduje Wielką Księgę Mądrości, w której zapisane są przeróżne zaklęcia, w tym jak stać się niewidzialnym i odzyskać utraconą pamięć. Będąc niewidzialną Klara pokonuje Gradobusa i pomaga odzyskać pamięć mamie.
VII. WARSZTAT DUSZEK AKSAMITEK W KRAINIE BAJEK
Program powstał na kanwie scen ze znanych i lubianych przez dzieci klasycznych bajek; „Cudowna Lampa Aladyna”, „Kot w butach”, „Pinokio” Warsztat zadaje ważne pytania: Czy duży powinien szanować małego?, Czy pieniądze zdobywamy uczciwie? Czy problemy dorosłych są problemami dzieci? Wykonawcy namawiają uczestników do życia bez używek i agresji, do pozytywnego nastawienia do samych siebie, uczą kulturalnej zabawy oraz doceniania podstawowych wartości, które prowadzą do pięknego życia. Program rozpoczyna piosenka pt. „Chciałbym być kowbojem”- ale kowbojem strzelającym uśmiechami, kończy zaś piękna piosenka pt. „Baśnie” – bo przecież baśnie i bajki trzeba kochać niezależnie ile się ma lat
VIII. WARSZTAT NIEZWYKŁE SPOTKANIE
Nasza historia rozpoczyna się w chwili, gdy niesforny Jaś, zamiast podziwiać piękno przyrody, łamie w lesie gałązki, zostawia papierki po batonach, hamburgerach i chipsach. Leśna Czarownica postanawia go ukarać; wiedząc, że Jasio odżywia się nieprawidłowo zamawia dla niego w McDonaldzie pełne cholesterolu „smakołyki. Jaś postanawia się zmienić a Czarownica przyjmuje skruchę byłego „łamacza gałęzi” i biegnie wezwać Doktora Kruka. Kruk w wierszowanej formie objaśnia Jasiowi i dzieciom zasady zdrowego stylu życia. Mówi o prawidłowym odżywianiu, unikaniu używek, higienie osobistej, odpowiednim ubieraniu się i o zbawiennym wpływie ruchu na świeżym powietrzu na nasze zdrowie.
GALERIA ZDJĘĆ Z NASZYCH SPEKTAKLI